Vzdělávání pro skupiny

Nabízím přednášky (pro větší počet osob, např. jako součást konferencí) nebo interaktivní workshopy (10 – 20 účastníků). Témata i obsah vždy přizpůsobuji požadavkům účastníků (organizátorů), stejně tak délku vzdělávání, počet setkání a místo. Mým nejčastějším publikem jsou zaměstnanci škol, vedoucí volnočasových aktivit a sociální pracovníci. Vyberte si z nabídky předpřipravených kurzů nebo navrhněte téma vlastní.

Kurzy níže objednává vždy organizace pro své zaměstnance, případnou nabídku otevřených kurzů naleznete zde.

Předpřipravené kurzy (podrobný popis níže):

Psychická první pomoc aneb co dělat když….*8 x 45 min
Minimum duševního zdraví aneb jak se z toho nezbláznit*8 x 45 min
Třídnické hodiny I. aneb jak začít?8 x 45 min
Třídnické hodiny II. aneb chceme to dělat lépe3 x 45 min
Prevence sexuálního zneužívání aneb praktická prevence pro všechny*6 x 45 min
Komunikace s agresivním rodičem/žákem aneb jak se domluvit, když to drhne4 x 45 min

* v minulosti získaly tyto kurzy akreditaci MŠMT č.j.: MSMT- 13849/2022-5-609

Má-li se člověk stát člověkem, musí se vzdělat.

Jan Ámos Komenský

Co můžete od vzdělávání čekat? Především věci praktické, teorii pouze tam, kde je nutná a dobře slouží budoucí praxi. Čerpám z vlastních zkušeností a znalostí a také ze všech předchozích vzdělávacích akcí. Žádné moje vzdělávání není stejné jako to předchozí. Zakládám si na tom, že každé publikum potřebuje něco trochu jiného proto, aby si odneslo maximum, které použije v praxi. Často používám různé dotazníky ještě předtím, než přijdu vzdělávat, abych měla jistotu, že přijdu skutečně s tím, co nejvíce potřebujete. Každý účastník kurzu získá osvědčení o jeho absolvování a stručné shrnutí zásadních informací s doporučenými zdroji (1 strana, papírově/elektronicky).

Podmínkou pro získání osvědčení je účast na semináři (viz prezenční listina), účast na modelových situacích (nácviky) a vyplnění evaluace.

Další oblíbená témata (pro různé kolektivy):

  • sociálně- emocionální kompetence – co to je, k čemu to je ve škole a jak to mohu rozvíjet?
  • sexuální výchova pro žáky II. stupně ZŠ a SŠ – jak na to?
  • prezentační dovednosti
  • mozek a jeho fungování z pohledu psychologa
  • důsledný rodič jako prevence výchovných obtíží
Níže naleznete popis předpřipravených kurzů.

Psychická první pomoc

aneb co dělat, když….

  • krize a trauma
  • krize ve škole (s ohledem na aktuální specifika)
  • mozek a krize (tj. co se děje, i když to nevidíme)
  • zásady psychologické první pomoci (tj. co, kdo, kdy a jak)
  • psychické bezpečí – ve škole, ve třídě, v hodině
  • strategický plán postupu v případě krizové události

Bonus: stručný písemný výstup s doporučenými zdroji

Co budu po absolvování kurzu vědět/umět/znát: jak funguje náš mozek, jak krizi poznat, jak včas a adekvátně reagovat (i v případě žáků nemluvících česky), jak zajistit žákům základní psychické bezpečí v rámci školy a jak postupovat v případě krizových událostí.

Minimum duševního zdraví

…aneb jak se z toho nezbláznit

  • stres, syndrom vyhoření (realita všedních dní)
  • copingové strategie a zdroje
  • sebepéče jako základ přežití
  • další metody pro žáky
  • řízená relaxace s imaginací

Bonus: stručný písemný výstup s doporučenými zdroji

Co budu po absolvování kurzu vědět/umět/znát: jak funguje syndrom vyhoření a co to pro mě znamená v praxi, jaké mám zdroje pro svoje duševní zdraví a jak je využít, jak se starat o sebe, aby mi duševní zdraví dlouho vydrželo, co nabídnout žákům pro jejich duševní zdraví a zážitek báječného uvolnění, který mě nabije i pro další dny.

(Pozn. Výhodou kurzu je široká nabídka mnohostranně použitelných metod – pro sebe, pro žáky, pro jednotlivce, pro třídy,…).

Třídnické hodiny I.

Aneb jak na to?

  • třídnické hodiny (TŘH) – k čemu jsou třídnímu učiteli, škole a žákům
  • cíle TŘH – jejich změna v čase a jak je určit
  • pravidla TŘH, vč. pravidel psychické bezpečnosti
  • struktura TŘH
  • obsah TŘH, vč. praktických ukázek
  • plán TŘH pro následující školní rok

Bonus: stručný písemný výstup s doporučenými zdroji

Co budu po absolvování kurzu vědět/umět/znát: jaké jsou vhodné cíle TŘH a které (vývojové a další) aspekty je ovlivňují, jak zvolím vhodné cíle pro svoji třídu, jaké pravidla josu pro TŘH vhodná a jak zajistit psychickou bezpečnost žáků, jak TŘH strukturovat a jaké aktivity jsou pro to vhodné, jak si naplánovat TŘH pro následující (ale i další) školní rok.

Pozn.: Vhodné pro školy, které TŘH teprve zavádění a potřebují nastavit vhodný začátek. Absolventi kurzu odchází s praktickým plánem pro jejich třídu.

Třídnické hodiny II.

.. aneb chceme to dělat lépe

  • konzultační setkání pro vyučující
  • konzultační setkání pro vedení školy

  • (sebe)hodnocení dosavadních TŘH
  • plán TŘH pro následující období
  • otázky a náročné situace během TŘH
  • obsah TŘH, vč. praktických ukázek

Co budu po absolvování kurzu vědět/umět/znát: jak se mi dařilo vést TŘH v uplynulém čase, co mohu jako člen vedení udělat pro lepší TŘH na naší škole, naplánuji si TŘH pro další období, zjistím odpovědi na nejčastější obtíže, které se v předchozích TŘH řešily, načerpám další inspiraci pro práci s žáky.

Pozn.: Vhodné pro školy, které TŘH již (nějak) fungují a absolvovali úvodní kurz. Zde jde o kombinaci setkání s vyučujícími a setkání s vedením (obvykle ve formátu 2+1 vyuč. hodina).

Prevence sexuálního zneužívání na 1. stupni ZŠ

… aneb praktická ochrana pro všechny.

  • sexuální zneužívání – mýty a fakta
  • praktické metody prevence použitelné pro práci se třídou/jednotlivcem
  • možnosti zakotvení preventivní práce ve školním preventivním programu
  • tvorba krizových scénářů pro případy sexuálního zneužívání (metoda semafor)

Bonus: stručný písemný výstup s doporučenými zdroji

Co budu po absolvování kurzu vědět/umět/znát: co (ne)patří do sexuálního zneužívání, jak sexuální zneužívání poznat, získám pracovní listy pro práci se třídou/jednotlivcem a umím je používat, dokážu zapracovat tuto prevenci do materiálů a hlavně praxe školy, mám vytvořené postupy pro případy (podezření ze) sexuálního zneužívání.

Komunikace s agresivním rodičem/žákem

… aneb domluvit se.

  • mozek a emoce
  • podmínky spolupráce
  • efektivní dialog
  • postupy zklidnění účastníků komunikace
  • dlouhodobě nespolupracující/agresivní rodiče/žáci

Bonus: stručný písemný výstup s doporučenými zdroji

Co budu po absolvování kurzu vědět/umět/znát: jak funguje emoční mozek, proč jsou emoce nakažlivé, jak využít funkce mozku ve svůj prospěch, jak nastavit podmínky pro spolupráci, jak vést efektivní dialog, jak zklidnit sebe i ostatní, jak zvládat „chronické nekomunikovače“.

Ještě mě neznáte? Zkuste pravidlo prvního setkání.

S většinou škol/organizací se setkávám opakovaně, někdy jde ale o nové klienty, kteří nevědí dopředu, do čeho jdou. Nabízím tedy možnost kurz rozdělit do dvou dnů. Pokud budete mít přeci jen po prvním dnu pocit, že už více zažít nechcete, bude vám fakturována pouze proběhlá část kurzu.

[forminator_form id=“384″]